A Hungarian Formula One League szabályzata (olvassátok el figyelmesen!!)
(Az újonnan bevezetett, vagy módosított szabályok narancssárga színnel kerültek az oldalra, és 2 futamon keresztül ebben a színben lesznek láthatóak.)
2. Chat szabályok Csak szabadedzésen és Warmup!-on szabad chat-elni, az időmérő és a verseny alatt szigorúan TILOS!! A chatben egymás felmenő-lemenő ágait emlegetni, és szídni tilos, aki ezt teszi, kidobhatjuk a szerverről, vagy büntetést kap, tehát próbáljunk meg viselkedni.
3. Versenykörülmények Üzemanyagfogyasztás, gumikopás: normál
Mechanikai hibák: nincs Időjárás: 2 száraz futam után egy változó, és így tovább, tehát mnden harmadik vesrenyen változó.. Versenytáv: 60 % Autósérülés: 40 % Megengedett segítségek: kormány segédlet(F1), automataváltó(F7), kipörgésgátló(F8), blokkolásgátló(F9), kuplungsegédlet(F11)
4. Vezetési, előzési szabályok Aki 5-ször szándékosan vág, annak 20 mp-et hozzáadunk az elért idejéhez, a továbbiakban pedig vágásonként 5 mp a büntetés. Aki 3 egymást követ körben 3-szor a pálya ugyanazon részén vág, az a versenyt követően 15 mp-es időbüntetést, vagy 5 rejthelyes büntetést kap a következő futamon a vágás mértékétől függően. Aki kilöki a másikat, és az nem tudja folytatni a versenyt, vagy ha a lökdösődő versenyző nem engedi vissza maga elé a kilökött személyt, akkor ki is zárhatjuk a versenyből. Aki egy futamon 3-szor kilök egy versenyzőt, és visszaengedi maga elé, az a következő futamon nem indulhat. Kisebb rajtbaleset (max. 3 autó) okozása esetén a köv. futamon 5 rajthelyes hátrasorolás a büntetés, nagyobb rajtbaleset (min. 4 autó) okozása miatt pedig a köv. versenyen utolsó helyről való indulással büntetjüka vétkest.
5. Időmérő edzés
Az időmérő csakúgy, mint az élő Forma1-ben 3 etapbol fog állni. Az első etap 15 perces, a második és a harmadik pedig 10 perces lesz, ez a rendszer csak akkor lesz, ha legalább 14-en vagyunk a versenyen. A 14 fölötti létszámtól függően fog kialakulni az első és a második etapban a kiesők száma. Aki kiesett, az a következő etap(ok)ban nem mehet ki a pályára! Aki szándékosan zavarja, vagy akadályozza a gyors körét teljesítő versenyzőt, annak a legjob 3 idejét elvesszük, vagy 5 helyes rajtbüntetést kap a feltartás mértékétől függően. Az időmérőedzés alatt is Chatstop van érvényben, így csak akkor írhattok, ha engedélyt kaptok rá. Aki az időmérőn mismachel jelenik meg, pl. terrain.ini mismach, vagy más, az a kvalifikáció után 5 helyes rajtbüntetést kap, de akinek GDB vagy HDV mismache van, az nem indulhat a versenyen.
6. Futam Warmupon mindenki leellenőrzi a netes kapcsolatát, hogy a feltételeknek megfelel-e. A versenyen a ki és belépés nem lehetséges. Aki indokolatlanul kilép a versenyből, azt büntetéssel súlythatjuk, lagg esetén a következő futamon az utolsó helyről való indulás is lehet a büntetés. Kivéve: ha a netes kapcsolata szakadt meg, és ezt igazolni tudja. A Versenynek akkor van vége, amikor az utolsó autó is beért a célba. Kilépni csak akkor lehet ha erre jelzést kaptok! Chat engedély megkapása után már lehet beszélgetni, elhagyni a szervert.
7. Pontozás Az FIA 2008-as szabálya alapján történik! Csapat és egyéni bajnokság van!
8. Óvás benyújtása Versenyt követően 2 napig lehet óvást benyújtani a hfol@freemail.hu e-mail címen! Az óvás megtárgyalása után, értesítve lesz mindenki az eredményről. Ezután lesz csak végleges eredményhirdetés.
Aki a Bahreini nagydíjtól kezdve három azaz 3-szor oktalanul óv, az a 3. óvása utáni versenyen az utolsó pozícióból fog indulni.
9. Futam kihagyása, elmaradása Amennyiben nem tudsz a futamon megjelenni, azt köteles vagy jelezni a liga vezetőjének (Levinek, vagy esetleg Zsoltinak)! Ha a liga tagságának legalább 51%-a kéri a futam időpontjának megváltoztatását, akkor azt elhalasztjuk. A megismételt futamot létszámtól függetlenül meg kell tartani. Ha valaki(k) kéri(k) az időpont módosítást, akkor azt csak a szavazáson jelenlévők többsége dönti el, ha a szavazáson a ligatagoknak legalább a fele ottvan (tesztpilóták nem számítanak bele), ha nem, tárgytalan a dolog. Egyenlőség esetén marad az eredeti időpont. A liga érdeke, hogy lehetőség szerint úgy alakítsuk a futam időpontját - ha kérés érkezik- , hogy a lehető legtöbb versenyző tudjon részt venni a futamon. Aki sorozatban 5 futamot hagy ki, az automatikusan visszaminősül TP-nek (tesztpilótának)!!Vagy akinek összegyűlik 8 kihagyás, az is tp. lesz!! Aki a versenyen nem tud megjelenni, az legkésőbb a futam kezdete előtt 2 nappal köteles azt jelezni a ligavezetőnek, vagy beírni a Kihagyások menüpontba.
10. Tesztpilótai szerep
Aki TP-nek jelentkezett, vagy szeretne jelentkezni, jó ha tudja, hogy mi is a feladata. Ha a csapat egyik (vagy mindkét) versenyzője nem tud megjelenni a soron következő versenyen, akkor az ő helyét az adott futamon a TP veszi át, tehát ez egy beugró pilóta szerep. Ezen kívül a tesztpilóták részt vehetnek a teszteken is (nem keverendő össze a szabadedzésekkel).
Mielőtt bárki jelentkezne, előtte fontos, hogy néhány dologgal tisztában legyen. Először is el kell olvasni szabályzatunkat, hogy tudja, mire vállalkozik, mire számíthat.
Ez a liga leginkább haladó versenyzőknek jött létre. A bajnokság nem csak a győzelem szól, hanem egymás segítéséről és a szoros test-test elleni küzdelemről. Fontos, hogy szabályosan játszunk egymással.
Csak olyan jelentkezzen, aki tudja, hogy heti 1-2 alkalommal normális, szabályos játékkal képes még rajta kívül 15-16 hasonlóan motivált társával versenyezni.
Olyan résztvevőkre nincs szükség, aki nem tud rendszeresen megjeleni a versenyeken, és ezzel lelkesebb résztvevőktől veszi el a helyet.
A program ismerete, és az autó beállításához értés FONTOS!!Letöltésekben megtalájátok a szükséges dolgokat!!
|